اخبار دنیای تکنولوژی

تشخیص هویت نامحسوس از طریق ویژگی‌های رفتاری

1399، 16 شهریور، 16:05

هنگامی که صحبت از تشخیص هویت به‌میان می‌آید، اولین تصویر در اذهان، دستگاه تشخیص چهره، اثر انگشت یا تشخیص صدا است. اما گونه تازه‌ای از شناسایی هویت این روزها ظهور کرده است که تفاوتی اساسی با موارد مذکور دارد. در این روش، برای شناسایی افراد، از ویژگی‌های رفتاری، آن هم به شکل کاملاً نامحسوس استفاده می‌شود. این تکنولوژی در عین داشتن مزایا، خطرات امنیتی زیادی می‌تواند داشته باشد.

شناسایی سگ های گمشده در چین با تکیه بر هوش مصنوعی

1398، 28 بهمن، 15:47

شرکت تازه تاسیسی در چین، سیستمی را راه اندازی کرده است که میتواند سگ های گمشده در شهر را پیدا کند. این سیستم با استفاده از فناوری تشخیص هویت و عکس پوزه سگ ها کار میکند و توانسته 15000 حیوان خانگی را شناسایی کند و به صاحبانشان برگرداند.


خودروهای برف روب مجهز به ردیاب GPS

1398، 1 بهمن، 09:09

در زمستان در بسیاری از نقاط جهان، طوفان برف مشکل بزرگی است، برای شرکت های برف روب، دانستن این موضوع که خودروهای برف روب کجا هستند و کدام جاده ها تمیز شده اند مساله ای ضروری است. شرکت Meitrack با ابداع ردیاب های جدید GPS به این امر کمک بزرگی کرده است.

سنسورهای LES ، تحولی در دستگاههای سیار تشخیص هویت

1398، 2 مهر،  10:33

شرکت SIC Biometrics، با استفاده از سنسورهای جدید وایرلس شرکت IB، نسل جدید دستگاههای تشخیص هویت خود را به بازار عرضه کرد. این دستگاهها که به دلیل استفاده از پروتکل امنیتی SSL دارای امنیت بالا هستند، مورد تأیید و استفاده پلیس فدرال امریکا قرار گرفته اند.

تامین امنیت بچه ها با دستگاه ردیاب GPS

1398، 18 دی، 15:32

شرکت meitrackusa دستگاهی برای کنترل امنیت کودکان ساخته، که والدین به کمک آن میتوانند ریز گزارشات موقعیت ها و رفت و آمدهای کودکانشان را کنترل کنند. این دستگاه همچنین امکان شنود کودکان را به والدین می دهد. برای اطلاع از سایر ویژگی های این دستگاه خبر زیر را دنبال فرمائید.

تولید دستگاه جدید نظارت بر رانندگی رانندگان

1398، 5 آذر، 14:32

خستگی، مستی، استفاده از موبایل و حواس پرتی از دلایل اصلی تصادفات است. شرکت Meitrack در حال تولید سیستمی برای رویارویی با این مشکل است. این سیستم که سخت افزار آن روی داشبورد قرار می گیرد صورت راننده را زیر نظر دارد و تمام حالات چهره اعم از خمیازه و حواس پرتی را شناسایی می کند. این فناوری برای کمک به رانندگان و حذف عادات بد رانندگی در حالت خستگی یا عدم هشیاری کامل، ساخته شده است.

رؤیایی دیگر از فیلم های تخیلی به حقیقت پیوست!

1398، 21 مهر، 09:46

طبق تدابیر امنیتی کشور چین، پلیس های این کشور مجهز به عینک های تشخیص چهره شده اند. این عینک ها برای تشخیص هویت مسافران قطار و هواپیما که با مدارک جعلی سفر میکنند، ساخته شده است. این تدبیر نارضایتی بعضی افراد را به دنبال داشته است. زیرا که به نوعی این مسئله، حریم خصوصی افراد را زیر سوال می برد.

کارگران شهرداری چین باید دستبندهای ردیابی ببندند!

1398، 27 شهریور، 13:08

کشور چین مدتهاست که برای نظارت و کنترل شهروندانش از روشهای مختلف استفاده می کند. یکی از این روشها استفاده از تراشه های RFID در دستگاههای مختلف همچون اتومبیل، عینک آفتابی و .. می باشد. این کشور به تازگی برای کنترل کارگران شهرداری، از دستبندهای مجهز به GPS استفاده کرده است. با بستن این دستبند، اگر کارگران بیش از 20 دقیقه کار نکنند، هشدار صوتی دریافت خواهند کرد. البته این اتفاق با نارضایتی مردم مواجه شده است.

هوشمند سازی اجسام ساکن توسط فناوری IDACT

1398، 20 شهریور، 08:55

امروزه فناوری RFID در سرتاسر جهان رو به گسترش و پیشرفت است. قیمت پایین و کاربردی بودن دو ویژگی این فناوری است که آن را محبوب و پر استفاده کرده است. یک دستگاه Reader به عنوان تگ خوان و تعدادی تگ که معمولا تگ ها در یک کارت یا کالا قرار داده می شوند، به همراه یک نرم افزار، همگی در کنار هم یک سیستم کامل RFID را تشکیل می دهند. زمانی که Reader را جلوی یک تگ قرار میدهیم اطلاعات خوانده شده و به سرور مربوطه منتقل می شود. فناوری IDACT قادر به شناسایی این تگ ها در اجسام درحال حرکت است. از جمله کاربردهای مفید این سیستم می تواد در منزل سالمندان باشد تا بتوان با کمترین هزینه، از سلامت آنها در لحظه اطمینان حاصل کرد.

نصب فناوری تشخیص چهره بیومتریک در فروشگاه ها

1398، 26 مرداد، 09:41

استفاده از فناوری تشخیص چهره در فروشگاه ها، این فناوری جدید می تواند در چند دقیقه توسط خود خریداران نصب شود و اطلاعات مربوط به سن ، جنسیت، زمان توقف و بازدیدهای مشتریان را فراهم کند، به این صورت، فروشگاه ها تحلیل و بازخوردها را در قسمت داشبورد دریافت می کنند و می توانند با توجه به شرایط خریداران امکانات مورد نیاز آنها را به آسانی در اختیارشان قرار دهند.

شیشه های هوشمند آنالوگ، جایگزینی برای تشخیص چهره

1398، 22 مرداد، 09:49

پژوهشگران در حال تحقیق بر روی شیشه های هوشمندی هستند که با استفاده از هوش مصنوعی بتواند به جایی برسد که چهره افراد را تشخیص دهد. این شیشه ها میتوانند بدون برق و اینترنت کار کنند. و قادر است تا هزاران سال به کارش ادامه دهد. این شیشه ها طبق ادعای تیم پژوهشی سازنده میتواند همانند یک قفل بیومتریکی بکار رود.

تشخیص هویت از فاصله 200 متری

1398، 16 مرداد، 10:35

فناوری جدید لیزر ارتعاشی جتسون که توسط پنتاگون توسعه یافته است و میتواند از فاصله دور در حدود 200 متر افراد را شناسایی کند. این سیستم مزایا و معایبی دارد که در این خبر بررسی کرده ایم اما پیش بینی ها، هاکی از آن است که این فناوری میتواند روزی جایگزین فناوری تشخیص چهره بایومتریک شود. درحال حاضر این فناوری دقتی در حدود 95 درصد دارد.

تشخیص چهره به دنیای حیوانات هم رسید

1398، 5 مرداد، 08:25

امروزه فناوری تشخیص هویت و تشخیص چهره به دنیای حیوانات هم راه پیدا کرده است. به طوریکه ظرف غذای حیوان پس از تشخیص هویت وی باز می شود. وجود این سیستم به افراد اطمینان میدهد که حیوان خانگی به اندازه کافی از غذای خود تناول کرده است یا خیر.همچنین این ظرف از فاسد شدن غذای حیوان جلوگیری میکند.

پیوند ویژگی های صوت و چهره برای تشخیص چهره تقریبی

1398، 25 تیر، 14:26

ایجاد مدلی براساس شبکه های عصبی برای پیوند ویژگی های صوت و چهره تا تصویری تقریبی از گوینده از طریق صدای او به دست آید. تشخیص چهره فرد از طریق صدای او فراتر از روش تشخیص سن و جنسیت از طریق گفتار است. کاربرد این تکنولوژی، نگرانی هایی نظیر تجاوز به حریم خصوصی را به همراه دارد.

فناوری بیومتریک شناسایی رگ انگشت در بیمارستان

1398، 4 تیر، 10:50

فناوری بیومتریک رگ انگشت برای حفظ امنیت پرونده های بیماران در برخی بیمارستان کشور سوئیس در حال استفاده می باشد. این نرم افزار نیاز به سیستم احراز هویت دو عاملی بسیار قوی دارد تا بتواند به اطلاعات بیماران دسترسی داشته باشد. سیستم بیومتریک رگ انگشت در آینده در مکان ها و اقامتگاه های توریستی استفاده خواهد شد.

نصب فناوری تشخیص هویت در دستگاه های خودپرداز ژاپن

1398، 27 خرداد، 14:40

تولید دستگاه های خودپردازی که مشتریان را قادر می سازند از طریق شناسایی کف دست و وارد کردن رمز خود، مبلغ مورد نظر را دریافت کنند.ابتدا، کاربران باید تاریخ تولد خود را وارد کنند و سپس کف دست خود را روی اسکنر قرار دهند و در نهایت رمز خود را وارد کنند. در این دستگاه خودپرداز جدید، تشخیص هویت از طریق کف دست انجام میگیرد و نیازی به کارت اعتباری ندارد، ولی می بایست اطلاعات دقیق مشتریان در بانک ثبت شوند.

انتشار کتاب "بیومتریک: قطعه ی گمشده ی پازل کارتهای بانکی"

1398، 4 خرداد، 15:28

در کتاب بیومتریک: قطعه ی گمشده ی پازل کارت های بانکی ، شرح داده شده که کارت های بانکی بیومتریک چیست؟ کارکرد آن چگونه است ؟ چه فرصت هایی به بانک ها و خرده فروش ها عرضه می کند و نیز وضعیت کنونی فروش این کارت ها را بیان کرده است.

دوربین های تشخیص چهره در ایستگاه های مترو BART

1398، 24 اردیبهشت، 08:58

از دوربین های تشخیص چهره در ایستگاه های BART سانفرانسیسکو کالیفرنیا برای تامین امنیت رانندگان استفاده میشود. این دوربین ها برای شناسایی مجرمانی که با قید ضمانت آزادند بسیار کارآمد است و از جمله مشکلات آن، این است که در شناسایی سفیدپوستان نسبت به رنگین پوست ها بهتر عمل می کند.

شناسایی افراد از طریق حرکات بدن به جای تشخیص چهره

1398، 23 اردیبهشت، 15:21

شرکت NEC موفق به تولید دستگاه تشخیص هویتی شده است که قادر است چهره افراد را در هرصورت شناسایی نماید حتی اگر چهره فرد پوشیده باشد و یا رو به دوربین نباشد .استفاده از اندام به جای تشخیص چهره برای شناسایی افراد، برای دوربین های امنیتی در مکان های شلوغ و پر ازدحام بسیار مفید و پر کاربرد است.

تبلیغات هدفمند در قطب تکنولوژی، با تشخیص چهره

1398، 21 اردیبهشت، 09:23

تاکسی های شهر توکیو مجهز به تبلت هایی شده اند که در هنگام سوار شدن افراد چهره آنها را تشخیص داده و متناسب با جنسیت افراد و سن و چهره آنها اخبار و تبلیغات متناسب را پخش می کند . لازم به ذکر است که پس از رسیدن افراد به مقصد و پیاده شدن از تاکسی، برای حفظ حریم شخصی افراد، کلیه اطلاعات و عکس های افراد نه تنها از تبلت بلکه از سرور نیز حذف می شود.

دستگاه های کارتخوان مجهز به سنسور اثر انگشت در هند

1398، 14 اردیبهشت، 08:48

یک شرکت تولید کننده دستگاه های کارت خوان ،دستگاه های کارت خوان مجهز به سنسور اثر انگشت را تولید نموده است.
این فناوری مورد تایید دولت هند بوده است و در پایانه های فروش نصب و به مشتریان عرضه خواهد شد و انتظار می رود که در ابتدا در اپلیکشن های خود دولت از آنها استفاده شود.
امنیت و راحتی که این سنسورها فراهم کرده اند باعث شده پایانه های فروش شرکت سازنده از نرم افزار های ایده آلی بهره ببرند.

پرداخت بلیط اتوبوس با اسکن چهره

1398، 11 اردیبهشت، 08:43

برای استفاده از این سرویس مسافران در ابتدا می بایست تصویر چهره و مشخصات حساب بانکی خود را در نرم افزار شرکت اتوبوس رانی ثبت کنند تا در هنگام سوار شدن در اتوبوس با استفاده از اسکن چهره که توسط دستگاه اسکن در ورودی اتوبوس نصب شده است هزینه را پرداخت نمایند.

تشخیص هویت افراد با استفاده از نحوه ی راه رفتن آنها

1398، 3 اردیبهشت، 14:42

یک شرکت چینی، اقدام به تولید یک نوع دوربین مداربسته نموده که با استفاده از نحوه¬ی راه رفتن افراد هویت آنها را شناسایی می کند. این دوربین دیگر نیاز ندارد که چهره فرد را دریافت نماید و حتی زمانی که چهره فرد پشت به دوربین باشد امکان شناسایی فراهم است. هم اکنون مقامهای چینی با استفاده از این دوربین سبب کاهش جرائمی از جمله عدم توجه به چراغهای راهنمایی در هنگام عبور از خیابان ها توسط افراد شده اند.

مدارس استرالیا از تکنولوژی تشخیص چهره برای کنترل حضور و غیاب دانش آموزان استفاده می کنند

1398، 26 فروردین، 20:35

دستگاه های تشخیص چهره استفاده شده، برای کنترل دانش آموزان کوچک و بسیار جذاب هستند و می توانند به طور خودکار حضور دانش آموزان را ثبت کنند و معلمان و دیگر کارمندان به این اطلاعات هم از طریق وب و هم از طریق گوشی های هوشمند به راحتی دسترسی دارند.

سرویس مدرسه فرزندتان را ثانیه به ثانیه نظارت کنید.

1397، 13 بهمن، 16:05

آیا نگران این هستید که فرزند شما زمانی که از درب منزل خارج می شود به سرویس نرسد؟ آیا نگران هستید راننده سرویس مسیر نادرستی را انتخاب کند؟ آیا نگران هستید راننده در طول مسیر توقف اضافی داشته باشد؟ آیا می خواهید بدانید فرزند شما دقیقا چه زمانی سوار سرویس و چه زمانی از آن پیاده می شود؟ دنیای پردازش به کمک سامانه سرویس یار و اپ موبایلی که روی تلفن هوشمند فرزند شما نصب می شود همه این امکانات و امکانات فوق العاده دیگری برای شما فراهم کرده است.

درباره ما

دنیای پردازش با هدف طراحی و تولید سیستم های
الکترونیکی و کامپیوتری در سال 1368 فعالیت خود را آغاز نمود.
امروز شرکت مفتخر است با به خدمت گرفتن 125 نفر کارشناس
و تکنسین در تهران و 26 نمایندگی مستقل در سراسر کشور در خدمت هزاران سازمان، اداره و کارخانه است.

تماس با ما

تهران، امیر آباد، خیابان کارگر شمالی، بالاتر از جلال آل احمد، نبش خیابان چهاردهم،شماره 1941
کد پستی: 1439744411
تلفن: 84288 - 021
فکس: 88632587 - 021

info@processingworld.com
sales@processingworld.com