DNNGo.ContentBuilder

استفاده از فناوری بیومتریک در فرودگاه ها

صنعت هوایی با به کار گیری روشهای بیومتریک، فرایندهای مربوط به سفرهای هوایی مانند صف های طولانی مهاجران و یا گیت های ورودی را تسریع می بخشد و همچنین فناوری بیومتریک نقش به سزایی جهت کاهش جعل مدارکی چون پاسپورت را دارد. به کارگیری فناوری بیومتریک به دلیل آن که کاربران متفاوتی از نواحی و کشورهای مختلف دارد کار ساده ای نیست. یکپارچگی اطلاعات برای احراز هویت در کشورهای مختلف نیاز به یک سیستم و ساختار قوی دارد.

تجربه ی سفری بی وقفه و پیشرفته با فناوری بیومتریک

بی تردید بسیاری افراد در مورد فناوری بیومتریک، کاربرد آن و نیز تاثیرش در دستگیری مجرمان شنیده اند.

برخی افراد از سیستم بیومتریک برای باز کردن درب منزل و برخی برای گشودن قفل گوشی های هوشمند استفاده می کنند. اخیرا فناوری بیومتریک در صنعت سفر نیز به کار گرفته می­شود. این سیستم، سفر با هواپیما را آسانتر می کند. طبق آخرین آمار انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، تعداد مسافران هوایی به ۴ میلیارد نفر می­رسد و ترافیک هوایی ۵.۴ درصد افزایش خواهد یافت که مشکلات عمده ای برای مسافران و مسئولان هوایی به همراه می آورد.

مسائلی که مسافران در فرودگاه مواجه می شوند و آنچه از فناوری بیومتریک انتظار می رود:

مسافران در فرودگاه از مرحله ی بازرسی تا گیت با مشکلات زیادی مواجه می شوند. انجام مراحل امنیتی مانند ارائه ی مدرک شناسایی، بازرسی بدنی و چمدان ها باعث ایجاد صف های طولانی و مشکلات دیگری می شود که استرس زیادی بر مسافران وارد می کنند. تمام این مراحل با کمک فناوری بیومتریک آسان تر شده است به گونه ای که مسافران با چمدان های خود بدون دردسر حمل بلیط و پاسپورت، وارد هواپیما می شوند. فناوری بیومتریک از جمله دستگاه ثبت ورود و خروج تشخیص چهره، عنبیه و اسکن اثر انگشت قادر است فرایند امنیتی را سرعت ­بخشد. برخی فناوریهایی که در صنایع دیگر مانند دستگاههای حضور غیاب کاربرد داشته، بزودی در صنعت هوایی مشاهده خواهد شد. بعلاوه، این سیستم، راهی برای صرفه جویی در زمان و کاهش کار فیزیکی در ایرلاین ها و فرودگاه ها می­باشد. بسیاری از فرودگاه ها از این فناوری در اموری چون تحویل بار و بازرسی قبل از سوار شدن به هواپیما استفاده می کنند تا سرویس های یکپارچه ای ارائه دهند.

فناوری بیومتریک چگونه به تغییر شکل سفر و شناسایی افراد کمک می کند؟

صنعت هوایی باید با بکارگیری روش های هوشمندانه تر، پروسه های مربوط به سفر هوایی مانند صف های طولانی مهاجران و یا گیت های ورودی را تسریع بخشد. جعل پاسپورت، کاری دشوار ولی ممکن است اما با فناوری بیومتریک امکان جعل وجود ندارد. سیستم بیومتریک بدین گونه عمل می کند که ویژگی های منحصر به فرد افراد را ثبت و تصویری با کیفیت بالا میسازد، سپس با تصویر ذخیره شده در سیستم، مقایسه می کند. اگر هردو تصویر مطابقت داشته باشند، مسافر اجازه ی ورود به هواپیما را دارد.

کاربرد فناوری بیومتریک در قسمت تحویل بار

علیرغم وجود چک-این آنلاین، بازرسی چمدان ها مسئله ی دیگری است که خود، مشکلاتی به همراه دارد. فناوری بیومتریک، این امکان را فراهم کرده که این مرحله در زمان کمتری انجام بگیرد و مسافران سریعتر وارد هواپیما شوند.

تشخیص هویت فرد به صورت خودکار از ابتدا تا انتهای پروسه ی امنیتی

با استفاده از فناوری بیومتریک، مراحل امنیتی آسانتر انجام می گیرد، چرا که سیستم بیومتریک به صورت خودکار، هویت فرد را تصدیق می کند و نیازی نیست فردی در انجام آن دخالتی داشته باشد و کاری انجام دهد. این فناوری در صنعت هوایی نیز باعث سهولت انجام امور امنیتی شده است و در سیستم های امنیتی فرودگاه ها نصب شده تا پروسه ی امنیتی، سریع تر پیش برود. از آنجا که این تجهیزات، در نواحی و کشورهای مختلف در حال استفاده است، نیاز به یک ساختار یکپارچه و قوی دارد تا در اجرای پروسه ی احراز هویت مشکلی ایجاد نشود. بدین منظور، گروه امنیتی هرکشور باید یک هدف مشترک را دنبال کنند که این هدف، چیزی نیست جز تامین امنیت آن کشور.

https://www.starlinkindia.com/blog/uninterrupted-travelling-experience-with-biometrics-technology

۲۶ خرداد، ۱۳۹۸، ۰۸:۴۳

Text/HTML

DNNGo.ContentBuilder

نظر خود را ثبت کنید

Comments